Simcity Blog: DATAKAARTEN IN SIMCITY, DEEL 1

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Hoi SimCity-fans. Ik ben hoofd gebruikerservaring voor SimCity en de komende twee weken zullen we het hebben over datakaarten. Ik zal in detail bespreken hoe we gegevens in het verleden lieten zien en hoe we dat in de nieuwe SimCity gaan doen.

Ik begon als interface-ontwerper tijdens SimCity 3000, maar het heeft lang geduurd voor ik zo ver was. Voor ik bij Maxis begon, had ik interessante baantjes. Zo heb ik vliegers ontworpen, werkte ik aan een deeltjesversneller, was ik basgitarist en werkte ik als architect. Met die laatste baan kwam ik binnen bij Maxis. Mijn studio werd ingehuurd om de gebouwen voor SimCity 3000 te ontwerpen.  Door die ervaringen was ik klaar voor het ontwerpen van gebruikersinterfaces. Ik kon verschillende vakken met elkaar combineren. Het ontwerpen van producten, experimenten en gebouwen was een goede voorbereiding op mijn rol als ontwerper van gebruikersinterfaces.

VERDER…

 

Over yannick

Nederlandse Sims fan, game site eigenaar: Sims3 xD

Geplaatst op mei 22, 2012, in simcity. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Reactie plaatsen

