Simcity 5 Preview van 9lives

Op het vlak van de casual games leeft EA al jaren op een goudmijn. Dankzij Maxis is het bedrijf namelijk schatrijk geworden van enkele topreeksen als The Sims en SimCity. Die laatste heeft echter al in jaren geen echt nieuw deel meer gekregen. Sinds SimCity 4 is er bijna tien jaar gepasseerd en om daar dringend iets aan te doen, heeft Maxis nu eindelijk een nieuwe telg aangekondigd. Geen logisch vervolg, maar een volledige heruitvinding van de reeks. Wij trokken naar Emeryville in Californië om er met het team te praten en de game als een van de eersten ter wereld uit te testen.

Maxis is duidelijk trots op zijn nieuwste kindje. Het meer dan honderd koppen tellende team werkt al sinds de lancering van Spore in 2008 aan een nieuwe engine om SimCity te kunnen realiseren. Het resultaat is ondertussen al een paar weken bekend in de vorm van de Glassbox Engine. Je merkt het verschil met vroeger in duizenden details. Kort geschetst was in de vorige SimCity elk element slechts een visualisatie van een idee. Als je auto’s zag rijden, waren dat gewoon plaatjes van wagens die bewogen om drukte aan te geven en je hoorde wat straatgeluiden als je daarop inzoomde. De mannetjes in je stad waren maar een paar bewegende pixels om te bewijzen dat je stad leefde. Het simulatie-idee was beperkt tot jezelf die een stad runt, maar echt realistisch was het niet.

VERDER…

Over yannick

Nederlandse Sims fan, game site eigenaar: Sims3 xD

Geplaatst op maart 31, 2012, in simcity, Simcity 5. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Reactie plaatsen

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: